Zabieram się też za gaźnik od tego Saaba. Nie jest to oryginalny gaźnik, oryginalnie był tu dwugardzielowy Solex. Tu jest założony Weber 36DCD3. Konstrukcyjnie, mimo, że pionowy, a nie poziomy, przypomina mi nieco DCOE.
![](img/007_001.jpg)
A skąd wiem co to za gaźnik? A widzisz Pan, co tu pisze? 13911. Znaczy że z Porsze, czy coś :). CHociaż napisane jest też, że jest z Fiata Tipo :).
![](img/007_002.jpg)
Odkręciłem adapter-samoróbkę, służący do zamocowania na tym gaźniku oryginalnego filtra powietrza. O tyle mi się to nie podoba, że częściowo przysłania on jedną gardziel. Prawdopodobnie będę to przerabiał na etapie składania wszystkiego w całość.
![](img/007_003.jpg)
Od strony mocowania cięgna gazu mamy zębatki napędzające drugą przepustnicę. Co ciekawe, zębatki zazwyczaj są w gaźnikach, gdzie przepustnice w gardzielach połączone są symetrycznie, a tu są progresywne. Zwracam też uwagę na (na pewno oryginalną, wygląda na włoską myśl techniczną) sprężynę powrotną przepustnicy.
![](img/007_004.jpg)
Odkręciłem mechanizm ssania.
![](img/007_005.jpg)
Potem zdjąłem pokrywę gaźnika.
![](img/007_006.jpg)
W środku części dość czyste, dlatego ganiałem sprężynkę po podłodze, tak płynnie dało się ją wyjąć.
![](img/007_007.jpg)
Zdemontowałem też pływak i zaworek iglicowy.
![](img/007_008.jpg)
Pora na wykręcenie dysz i demontaż pompki przyśpieszacza.
![](img/007_009.jpg)
Wykręciłem ile się dało.
![](img/007_010.jpg)
Wykręciłem też z boków gaźnika dysze powietrzne i dysze wolnych obrotów.
![](img/007_011.jpg)
Przewróciłem gaźnik do góry nogami, żeby dostać się do płytek przepustnic.
![](img/007_012.jpg)
Odkręciłem je.
![](img/007_013.jpg)
I zacząłem demontaż mechanizmu przepustnic. Tu zawsze jest nawalone tyle drobnych części... Zdjąłem też tą fantastyczną sprężynkę powrotną.
![](img/007_014.jpg)
Z drugiej strony gaźnika jest masakrycznie przekombinowany mechanizm łączący w sobie dźwignię pompki przyśpieszacza i dźwignię zamykającą drugą przepustnicę.
![](img/007_015.jpg)
Zdemontowana pierwsza ośka przepustnicy.
![](img/007_016.jpg)
I druga.
![](img/007_017.jpg)
I mam już pusty korpus gaźnika.
![](img/007_018.jpg)
![](img/007_019.jpg)
![](img/007_001.jpg)
A skąd wiem co to za gaźnik? A widzisz Pan, co tu pisze? 13911. Znaczy że z Porsze, czy coś :). CHociaż napisane jest też, że jest z Fiata Tipo :).
![](img/007_002.jpg)
Odkręciłem adapter-samoróbkę, służący do zamocowania na tym gaźniku oryginalnego filtra powietrza. O tyle mi się to nie podoba, że częściowo przysłania on jedną gardziel. Prawdopodobnie będę to przerabiał na etapie składania wszystkiego w całość.
![](img/007_003.jpg)
Od strony mocowania cięgna gazu mamy zębatki napędzające drugą przepustnicę. Co ciekawe, zębatki zazwyczaj są w gaźnikach, gdzie przepustnice w gardzielach połączone są symetrycznie, a tu są progresywne. Zwracam też uwagę na (na pewno oryginalną, wygląda na włoską myśl techniczną) sprężynę powrotną przepustnicy.
![](img/007_004.jpg)
Odkręciłem mechanizm ssania.
![](img/007_005.jpg)
Potem zdjąłem pokrywę gaźnika.
![](img/007_006.jpg)
W środku części dość czyste, dlatego ganiałem sprężynkę po podłodze, tak płynnie dało się ją wyjąć.
![](img/007_007.jpg)
Zdemontowałem też pływak i zaworek iglicowy.
![](img/007_008.jpg)
Pora na wykręcenie dysz i demontaż pompki przyśpieszacza.
![](img/007_009.jpg)
Wykręciłem ile się dało.
![](img/007_010.jpg)
Wykręciłem też z boków gaźnika dysze powietrzne i dysze wolnych obrotów.
![](img/007_011.jpg)
Przewróciłem gaźnik do góry nogami, żeby dostać się do płytek przepustnic.
![](img/007_012.jpg)
Odkręciłem je.
![](img/007_013.jpg)
I zacząłem demontaż mechanizmu przepustnic. Tu zawsze jest nawalone tyle drobnych części... Zdjąłem też tą fantastyczną sprężynkę powrotną.
![](img/007_014.jpg)
Z drugiej strony gaźnika jest masakrycznie przekombinowany mechanizm łączący w sobie dźwignię pompki przyśpieszacza i dźwignię zamykającą drugą przepustnicę.
![](img/007_015.jpg)
Zdemontowana pierwsza ośka przepustnicy.
![](img/007_016.jpg)
I druga.
![](img/007_017.jpg)
I mam już pusty korpus gaźnika.
![](img/007_018.jpg)
![](img/007_019.jpg)