Po rozłożeniu zawieszeń części pojechały do ocynku i malowania, a ja siedziałem sobie cicho w kąciku i nie miałem co robić. Zrobię zatem gaźniki. Trochę oszukuję, gaźniki rozłożyłem jeszcze przed zawieszeniami :). W każdym razie taki mam stan zastany:
![](img/016_001.jpg)
Odkręciłem króćce wejściowe. W środku powinny być filterki paliwa, a jest tylko w jednym gaźniku. Do tego przytkany brudem :).
![](img/016_002.jpg)
Odkręciłem pokrywki dysz.
![](img/016_003.jpg)
Potem pokrywy górne gaźników. Każdy z nich ma tabliczkę z numerem. Na jednym gaźniku końcówka jest A, na drugim B. To dobrze, wygląda na to, że są to oryginalne gaźniki, para, od tego silnika.
![](img/016_004.jpg)
Od spodu pod pokrywami są pływaki i zaworki iglicowe.
![](img/016_005.jpg)
Jedno z uszek mocujących pływak jest ułamane i połatane drutem. Coś z tym będę musiał zrobić.
![](img/016_006.jpg)
Zdemontowałem pływaki z pokryw, potem wykręciłem dysze z korpusów gaźników.
![](img/016_007.jpg)
Następnie wykręciłem m. in. dysze wolnych obrotów.
![](img/016_008.jpg)
Przewróciłem gaźniki na drugą stronę. Tu widać dźwignie pompki przyśpieszacza (po lewej stronie każdego z gaźników) i sprężyny zamykające przepustnice (po prawej). Te sprężyny są dwie różne w obu gaźnikach. Zamówimy nowe.
![](img/016_009.jpg)
Od dołu gaźników mamy właściwe pompki przyśpieszacza - widać dźwignie, które poruszają membrankami w środku.
![](img/016_010.jpg)
Odkręciłem te pompki i wyjąłem membrany. Wyglądają na dość świeże.
![](img/016_011.jpg)
Rozkręciłem ile się dało z tych mechanizmów. Potem jeszcze wyciągnąłem dźwignie z pokrywek.
![](img/016_012.jpg)
Odkręciłem śruby przepustnic. Musiałem zeszlifować zakute końce tych śrub.
![](img/016_013.jpg)
Potem wyjąłem przepustnice i gardziele.
![](img/016_014.jpg)
Rozkręciłem też ośki przepustnic i wyjąłem je z korpusów. Łożyska chrupią podczas ich przekręcania - są do wymiany.
![](img/016_015.jpg)
W dolnej pokrywce gaźnika sporo brudnego osadu.
![](img/016_016.jpg)
Blaszka, do której przymocowane jest cięgno przepustnicy, ma urwaną kulkę, a samo cięgno jest przykręcone nieoryginalną śrubą.
![](img/016_017.jpg)
Rozłożyłem przy okazji wszystkie cięgna.
![](img/016_018.jpg)
Pod koniec rozkładania mam masę części...
![](img/016_019.jpg)
![](img/016_001.jpg)
Odkręciłem króćce wejściowe. W środku powinny być filterki paliwa, a jest tylko w jednym gaźniku. Do tego przytkany brudem :).
![](img/016_002.jpg)
Odkręciłem pokrywki dysz.
![](img/016_003.jpg)
Potem pokrywy górne gaźników. Każdy z nich ma tabliczkę z numerem. Na jednym gaźniku końcówka jest A, na drugim B. To dobrze, wygląda na to, że są to oryginalne gaźniki, para, od tego silnika.
![](img/016_004.jpg)
Od spodu pod pokrywami są pływaki i zaworki iglicowe.
![](img/016_005.jpg)
Jedno z uszek mocujących pływak jest ułamane i połatane drutem. Coś z tym będę musiał zrobić.
![](img/016_006.jpg)
Zdemontowałem pływaki z pokryw, potem wykręciłem dysze z korpusów gaźników.
![](img/016_007.jpg)
Następnie wykręciłem m. in. dysze wolnych obrotów.
![](img/016_008.jpg)
Przewróciłem gaźniki na drugą stronę. Tu widać dźwignie pompki przyśpieszacza (po lewej stronie każdego z gaźników) i sprężyny zamykające przepustnice (po prawej). Te sprężyny są dwie różne w obu gaźnikach. Zamówimy nowe.
![](img/016_009.jpg)
Od dołu gaźników mamy właściwe pompki przyśpieszacza - widać dźwignie, które poruszają membrankami w środku.
![](img/016_010.jpg)
Odkręciłem te pompki i wyjąłem membrany. Wyglądają na dość świeże.
![](img/016_011.jpg)
Rozkręciłem ile się dało z tych mechanizmów. Potem jeszcze wyciągnąłem dźwignie z pokrywek.
![](img/016_012.jpg)
Odkręciłem śruby przepustnic. Musiałem zeszlifować zakute końce tych śrub.
![](img/016_013.jpg)
Potem wyjąłem przepustnice i gardziele.
![](img/016_014.jpg)
Rozkręciłem też ośki przepustnic i wyjąłem je z korpusów. Łożyska chrupią podczas ich przekręcania - są do wymiany.
![](img/016_015.jpg)
W dolnej pokrywce gaźnika sporo brudnego osadu.
![](img/016_016.jpg)
Blaszka, do której przymocowane jest cięgno przepustnicy, ma urwaną kulkę, a samo cięgno jest przykręcone nieoryginalną śrubą.
![](img/016_017.jpg)
Rozłożyłem przy okazji wszystkie cięgna.
![](img/016_018.jpg)
Pod koniec rozkładania mam masę części...
![](img/016_019.jpg)